Damen Schelde Marine Services

Carel Flipse over de samenwerking met Salesopleidingen.nl

Met klanten en agenten over de hele wereld is Damen Schelde Marine Services echt een internationaal georienteerd bedrijf. De verkoopgesprekken worden in het engels gevoerd en daarbij komen wel eens spraakverwarringen voor. Een gevleugelde uitspraak binnen DSMS is dan ook 'Check je aannames!'. Beter een keer teveel gevraagd dan een verkeerd onderdeel opgestuurd. Grootste uitdaging voor DSMS was de 'hitrate' op de offertes te verhogen. De klanten vragen vaak bij meerdere partijen prijs op en het is dan ook noodzakelijk om onderscheidend te zijn. Dat begint bij de offerte zelf (is die geschreven 'op de klant'?), maar de hitrate wordt ook sterk beïnvloed door het nabellen van de offertes. Ook hier geldt immers 'handel is gunnen'. Er wordt dan ook veel aandacht gegeven aan de relatie met de klant, zowel door de binnendienst als de buitendienst. Salesopleidingen.nl traint deze medewerkers inmiddels al meerdere jaren. Bij de huidige salestraining wordt de nadruk gelegd op Account Management. In het interview vertelt Carel Flipse over zijn samenwerking met Salesopleidingen.nl.

 

 

Meer informatie over Damen Schelde Marine Services vindt u op www.scheldemarineservices.com

Deel deze pagina:

Reacties

20-06-2013
Door: Arnold
Alle aspecten komen aan het licht. Zeer divers, zeer praktijkgericht en interactief.

Laat een reactie achter

Neem contact met ons op:

T. 088 003 98 00
Salesopleidingen.nl in beeld